سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نور توجه کنید

 

 

مهم‌ترین چیزی که باید در گرفتن عکس حتی در خارج از آتلیه عکاسی به آن توجه کنید، نور است. چشمان ما در نور کم نیز خوب می‌بیند لذا ممکن است متوجه نشویم نور کم بر کیفیت عکس تأثیر می‌گذارد  .

دوربین‌های گوشی‌های موبایل به خاطر سنسور کوچکشان نمی‌توانند در نور کم، عکس خوب بگیرند. نور کم باعث پیدایش نویز در تصویر می‌شود و نرم‌افزار دوربین برای از بین بردن نویز، عکس را مات می‌کند. به همین خاطر عکسی که با یک دوربین 13مگاپیکسلی در نور کم می‌گیرید، شاید به‌اندازه?3مگاپیکسل هم جزئیات نداشته باشد.

تا جای ممکن سعی کنید از نور خورشید برای گرفتن عکس استفاده کنید و اگر مجبورید داخل اتاق با نور چراغ عکس بگیرید، تمام چراغ‌ها را روشن کنید.

سعی کنید سوژه را طوری تنظیم کنید که منبع نور باعث روشن شدن آن بشود، نه اینکه پس‌زمینه روشن بشود و سوژه درون سایه قرار بگیرد.

توجه داشته باشید که چشم ما طیف وسیعی از سایه‌روشن را به‌خوبی می‌بیند. ولی برای دوربین کافی است پس‌زمینه خیلی روشن بشود تا سوژه را تیره نشان دهد.

در خارج از آتلیه عکاسی نور فلاش اصلا نور خوبی برای عکاسی نیست .

در شرایطی که نور کافی برای گرفتن عکس وجود ندارد، از فلاش استفاده می‌کنیم تا گرفتن عکس امکان‌پذیر بشود. ولی اگر نور کافی وجود داشته باشد، نور فلاش نور خوبی برای پرنورتر، باکیفیت‌تر و قشنگ‌تر کردن عکس نیست.

نور فلاش، نور بسیار شدید و متمرکزی است که سایه‌روشن‌های شدید و زشت در عکس ایجاد می‌کند. یعنی برخی قسمت‌ها بیش‌ازحد تیره و برخی قسمت‌ها بیش‌ازحد روشن می‌شوند. علاوه بر این نور فلاش ممکن است باعث غیرطبیعی شدن رنگ‌ها بشود. در ادامه به مقالات آتلیه عکاسی توجه نمایید.